Rynek reklamy internetowej jest niełatwy do jakiegokolwiek podziału, tak by było możliwe precyzyjne zobrazowanie wszelkich jego rodzajów. Powinno się wziąć do wiadomości, iż marketing internetowy jest złożony z tak ogromu szczegółów, że aż trudno przestawić wszystkie składające się na niego elementy. Nadto, często rodzaje marketingu internetowego ogólnie się przeplatają. Lata w jakich cały Internet był wyłącznie dodatkiem, już od jakiegoś czasu uciekły. Aktualnie persony, jakie wstępnie inicjują rozmyślać o reklamie online, powinny posiadać na uwadze, że start już od jakiegoś czasu się zaczął a równocześnie posiadają ogromny rozstaw do nadrobienia. Na początku weźmy pod szkiełko powiększające pierwszą z części marketingu wirtualnego którym jest dostępna promocja wirtualna. Odbiorca tego gatunku reklamy powinien zidentyfikować ją jako blankiet reklamowy.
Aczkolwiek winna ona posiadać stosowne, jasne w przekazie wiadomości. Natomiast dostępna agitacja jest rejestrowana często jako bilbord nie agitacyjny. Bezwarunkowymi korzyściami reklamy otwartej to obszerny zakres, dokładna kontrola, wiele możliwości transferu graficznego, ekspresowy wyczekiwany skutek w percepcji a dodatkowo umożliwia właściwszą inspekcję nad umieszczanymi zmianami w akcji, a tym paralelnym inspekcję nad opłatami.
Niekorzyścią tego typu marketingu wirtualnego jakim jest jawna agitacja wirtualna to tworzenie się poczucia całkowitego krytycyzmu u adresata, co znamionuje, że adresat rozszerza swoją wytrzymałość na przekaz a także wiadomości w niej publikowane.